Jago  Stemberg


Jago Stemberger je bil nekdaj pilot Slovenske vojske, zdaj pa je pilot v poslovni avijaciji. Najpopolnejši nebesni užitek pa najde v akrobatskem letenju – je namreč lastnik izjemnega dvokrilca ultimate 20-300S.

Letalo


Jagova leteča ljubica ima za seboj burno preteklost – v svoji enkratnosti, žlahtnem rodovniku in preletenih miljah v rokah zvezdniškega Roba Hollanda, enega najboljših akrobatskih pilotov zadnjih let. »Leta 2004 sem na svetovnem prvenstvu v akrobatskem letenju na Švedskem videl edinega še ‘živega’ enoseda serije 300S kanadskega izdelovalca Ultimate Aircraft Corporation Guelph – to je bila ljubezen na prvi pogled. Lahko sem celo sedel vanj, a fantje so govorili o cifrah, o katerih takrat niti sanjati nisem mogel, kajti v vojski so bile plače za kaj takega premajhne. Kmalu sem izvedel, da gre za letalo številka tri, saj sta bila pred njim narejena in med letenjem razbita prva dva, oba pilota [ena od njiju je bila ameriška državna reprezentantka v akrobatskem letenju Joann Osterud] sta nesreči preživela.

Rob Holland, trikratni zaporedni ameriški državni prvak v kategoriji unlimited in dvakratni svetovni prvak v kategoriji freestyle, je prav s tem danes Jagovim letalom, enem najzmogljivejših dvokrilcev na svetu, v letih z izjemnimi nastopi osvajal srca letalskih navdušencev. Končno je tako skoraj pozabljena zverina našla pilota, ki ji je bil kos, s katerim sta rezala zrak s hitrostjo 250 milj na uro in v drznih manevrih kljubovala pozitivnim in tudi negativnim obremenitvam kar desetih G-jev.

Pilotova odličnost ni ostala spregledana, zato mu je izdelovalec vrhunskih akrobatskih letal MXS (upravljajo jih tudi piloti master konkurence v Red Bull Air Raceu) leta 2007 ponudilo, da svojega ultimata zamenja za njihovega monokrilca. Lastnik Chip Drapeau je tako ostal brez airshow pilota, in ker je bilo letalo tudi zanj prezahtevno, je spet obležalo v hangarju. Kmalu so po njem začeli povpraševati različni letalski navdušenci in zbiratelji, zanj so mu ponujali lepe denarce, a nihče od potencialnih kupcev se mu ni zdel primeren. »O odkupu se je ravno pogovarjal z enim od ameriških letalskih muzejev, ko je zame dobro besedo rekel Rob Holland, s katerim sva se spoznala že na svetovnem prvenstvu leta 2004. Zgodilo se je nekaj izjemnega – Chip me je bil pripravljen sprejeti, odletel sem k njemu v New Hampshire in v meni je videl takšnega navdušenca, med nama je bila tako neverjetna kemija, da se je vendarle odločil letalo prodati in mi zanj na koncu celo močno znižal ceno.« Slovenija je tako dobila ultra zmogljivega starodobnika z dušo, dvokrilca high performance unlimited. Nameravali so jih narediti še več, a ker je podjetje ravno takrat propadlo, iz tega ni bilo nič in Jagova bejbola tako ostaja ena in edina na svetu. Kot se za pravo žensko tudi spodobi.