Letalo Flamingo je bilo zasnovano na podlagi idej Šandorja Špacapana in italijanskega aeronautika Franca Orlanda. V začetku tisočletja sta omenjena debatirala o idealni obliki šolskega ter večnamenskega letala in kmalu se je rodila prva skica. Letalo je zasnovano kot tandem – pilota sedita eden za drugim – kar prinaša odlične aerodinamične lastnosti, hkrati pa tudi atraktivni videz. Skrivnost odličnih letalnih lastnosti se skriva v posebnem profilu krila. Aerodinamična oblika se tako od korena do konice krila spremeni kar 6x. Zaradi izvrstne zasnove je letalo sposobno izredno počasnega letenja, v izkušenih rokah pod 35 vozli hkrati pa zelo visoke končne in potovalne hitrosti za letala tega razreda. Maksimalna preizkušena hitrost na tem letalu je 193kt, medtem ko potovalna hitrost letala znaša med 125 do 140 vozli. Flaminga poganja 130 hp agregat UL Power z dvokrako eliso spremenljivega koraka. Opremljeno je tudi z moderno avioniko, ter balističnim padalom za reševanje v nujnih primerih. Teža letala je odvisna od izvedenke in znaša od 425kg do 650kg največje vzletne mase. Projekt Flamingo je dober odziv našel na mednarodni sceni, saj je bilo skupaj izdelanih 8 letal, ki letijo v Sloveniji, Italiji, Avstriji, Španiji in Argentini. Prav argentinska Flaminga sta posebna tudi zaradi certifikacije FAA (ameriška agencija za civilno letalstvo), kjer imata dovoljene tudi vse osnovne akrobatske figure. Letalo je tako izredno performančno: lahko se uporablja kot šolsko letalo, potovalno letalo in akrobatsko letalo.

Pilot Urban Simčič je član letalskega centra Maribor, kjer ga lahko srečate kot inštruktorja letenja, pilota padalske cessne ukvarjal pa se je tudi z obrambo proti toči. Svojo letalsko pot je začel v modelarskem Aeroklubu Kranj, nato v Alpskem letalskem centru v Lescah opravil usposabljanje za jadralnega pilota. Po končani športni karieri se je 2009 posvetil letalstvu, po opravljeni licenci PPL je opravil tudi licenco ULM, kasneje pa še ATPL teorijo, licenco komercialnega pilota in inštruktorsko licenco. Trenutno se izobražuje tudi za testnega pilota pri inštruktorju Šandorju Špacapanu.V Flamingu še posebej ceni prostoren in udoben kokpit, ki omogoča dobro počutje na dolgih preletih, ubogljivost in stabilnost letala v vseh režimih leta ter mahjno porabo goriva pri velikih potovalnih hitrostih, katere letalo dosega.

( fotografije Goran Krošelj )